V&D voor de fans, de toekomst ligt online


Begin 2016 zoeken de curators naar een koper voor La Place en V&D. Ondernemer Roland Kahn, van Coolinvestments, wil een deel van de warenhuizen onder de naam V&D laten voortbestaan en daarin fors investeren. Hij treedt in onderhandeling met de curators en de banken, maar op 16 februari blijkt dat overeenstemming over een gedeeltelijk doorstart definitief is mislukt. Nog één keer trekt het Prijzencircus, op initiatief van de curators, vanaf 23 maart massa’s mensen naar de winkels. Daarna wordt ruim 10.000 personeelsleden ontslag aangezegd. Een voorlopig einde van een tijdperk, waar Nederland met weemoed op terugkijkt, getuige de vele berichten in de (sociale) media. Voorlopig, want medio 2016 verwerven Kahn en consorten wel alsnog de merknaam V&D. En zo start op 5 september 2018 het nieuwe V&D, als vd.nl - vertrouwd, modern, online. Het nieuwe ‘warenhuis op het web’.