gratis retourneren

Retourneren is gratis binnen de bedenktijd van 14 dagen*. Wij storten het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling terug. Heb je bezorgkosten betaald omdat je bestelling minder dan 20.- was, dan betalen we die ook aan je terug. Heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan verrekenen we het retourbedrag op je factuur. Let op: er zijn enkele uitzonderingen - je vindt deze hieronder bij ‘uitzonderingen’.


uitzonderingen

Welke artikelen kan ik niet retourneren?
Niet alle artikelen komen in aanmerking om terug te sturen:

  • Levende artikelen die tijdens de bedenktermijn kunnen bederven (bijv. planten) of die om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen na het verbreken van de verzegeling (bijv. supplementen).
  • Audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Artikelen die op maat zijn gemaakt of zijn aangepast op eigen verzoek

    Uitzondering gratis retour*
    Sommige producten op VD.nl zijn zo groot dat je ze niet bij Post.nl, DHL of andere parcelpoints kunt afgeven. Wanneer een verkooppartner speciaal transport moet regelen voor je retour, kunnen zij extra kosten rekenen. Informatie hierover vindt je op de partnerpagina van de betreffende verkooppartner. Je vindt de link naar deze pagina(s) ook vóór je je bestelling afrondt, bij de voorwaarden.

    Is er iets onduidelijk of heb je een vraag? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice: 020-2251175.


  • hoe kan ik een artikel retourneren?

    1. Meld je retour aan in je account: Log in. Klik op 'Bestelling bekijken' van de bestelling die je wilt retourneren. Vervolgens kun je kiezen welke artikelen je wenst te retourneren.
    2. Verstuur het artikel retour volgens de instructie. V&D werkt met verschillende verkooppartners. Hierdoor is het mogelijk dat je per artikel een verschillende retour instructie krijgt.

    Heb je geen account? Selecteer hieronder de verkooppartner van je artikel:  


     

    Wie is de verkooppartner van het product?
    Zodra je een product hebt toegevoegd aan je winkelmandje kun je zien door wie het geleverd wordt. Dit wordt per artikel getoond. Daarnaast kun je dit achterhalen in de bevestigingsmail van je bestelling. En in het overzicht van de bestellingen in je account.


    hoe snel is mijn retour verwerkt?

    Het verwerken van je retour duurt gemiddeld een week. Bij grote drukte, zoals tijdens grote acties en sale, kan het iets langer duren. Zodra je retour is verwerkt ontvang je van ons een mailtje.Wij betalen je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling terug.


    hoe en wanneer word ik terugbetaald?

    Nadat je de retourmelding hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug. Bij iDEAL of Achteraf betaling: binnen 5 dagen en Creditcard: binnen 14 dagen. Zodra we je retour hebben verwerkt, krijg je een e-mail van ons. Je ontvangt ook een mailtje zodra we je hebben terugbetaald.

    We storten het bedrag terug naar het betaalmiddel waarmee je betaald hebt. Maakte je gebruik van achteraf betalen? Dan verrekenen we het retourbedrag op je factuur. Heb je bezorgkosten betaald omdat je bestelling minder dan 20.- was, dan betalen we die ook aan je terug.


    kan ik mijn artikel ruilen?

    Ruilen is helaas niet mogelijk. Je kunt het artikel gratis retourneren* en vervolgens een nieuw artikel bestellen.


    herroepingsrecht

    Wil je een product dat je hebt ontvangen terugsturen? Je hebt recht om dit binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, dat wil zeggen dat je (een deel van) de bestelling ongedaan kunt maken. Deze 14 dagen gaan in de dag na de dag dat u de zending in ontvangst hebt genomen. Voor de producten die je wilt retourneren, dien je ons duidelijk te maken dat je de overeenkomst wilt herroepen. Dit doe je bijvoorbeeld via een schriftelijke verklaring, per post of e-mail. Veel verkooppartners van V&D sluiten hiervoor in de verpakking een retourformulier bij. Volg de instructies hierop zorgvuldig op. Je kunt ook gebruikmaken van het “modelformulier voor herroeping”, maar je bent hiertoe niet verplicht.

    Gevolgen van de herroeping
    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan met betrekking tot het retour-product van ons terug, inclusief leveringskosten. Wij doen dit zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat je ons op de hoogte hebt gesteld. Let op: als je kiest voor een andere wijze van (retour)levering dan wij of onze partners aangeven als goedkoopste standaard levering, dan worden deze extra kosten niet vergoed. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je ons hebt betaald, tenzij je uitdrukkelijk met iets anders hebt ingestemd; in ieder geval zullen wij of onze partners voor zo'n terugbetaling nooit kosten in rekening brengen. Wel mogen wij wachten met terugbetaling tot wij of onze verkooppartner de goederen hebben teruggekregen en geïnspecteerd, of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    Je dient de goederen meteen aan ons terug te sturen, of in ieder geval uiterlijk 14 dagen na de dag waarop je ons liet weten dat je de overeenkomst (deels) wilt herroepen. Je bent dus op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. We vragen je om het retourformulier in de doos waarin je de goederen terugstuurt bij te voegen. Je kunt het pakket ook terugsturen binnen 14 dagen nadat je (het laatste) product van de bestelling hebt ontvangen.

    V&D levert via verschillende, geselecteerde verkooppartners. Je stuurt een product terug aan het retouradres van de verkooppartner van wie je het hebt ontvangen. Deze verkooppartner vermelden wij bij elk product in je winkelmandje, en vind je in de (e-mail) bevestiging van de bestelling en in het overzicht van de bestellingen in je account. Hoe je het product het beste gratis* terugstuurt en aan welk adres vind je in de doos waarin je het ontving of op de partnerpagina op deze website - zie de paragraaf hieronder: Een product retourneren. Je vindt op de partnerpagina ook nadere informatie over hoe je de goederen thuis kunt passen of proberen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die ontstaat door het gebruik ervan dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    *Uitzonderingen herroepingsrecht
    Niet alle artikelen komen in aanmerking om terug te sturen. Denk bijvoorbeeld aan levende producten zoals sommige planten of op maat gemaakte producten. Andere producten zijn niet geschikt voor terugzending om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne, als de verzegeling na de levering is verbroken. Dit geldt ook voor producten die makkelijk kopieerbaar zijn, zoals games en dvd’s.

    *Niet gratis retour. Sommige producten op VD.nl zijn zo groot dat je ze niet bij Post.nl, DHL of andere parcelpoints kunt afgeven. Wanneer een verkooppartner speciaal transport moet regelen voor je retour, kunnen zij extra kosten rekenen. Informatie hierover vindt je op de partnerpagina van de betreffende verkooppartner. Je vindt de link naar deze pagina(s) ook vóór je je bestelling afrondt, bij de voorwaarden.


    hoe verrekent V&D een kortingscode bij retourneren?

    Verzilver je bij de bestelling een kortingscode dan verdelen wij het bedrag ervan procentueel over de producten die je koopt. Stuur je één of meerdere producten retour, dan ontvang je daarvan het ‘netto’ aankoopbedrag terug. Dat wil zeggen: de prijs min het deel van de korting die aan dat product is toegekend. Dezelfde regel geldt voor producten die je bestelt en die helaas niet op voorraad zijn. Deze berekening geldt, ongeacht of de bestelling boven het minimum bedrag van de kortingsactie blijft.

    Voorbeeld 1 Je bestelt in één order drie producten alle drie van 40.-, dus totaal 120.- en je gebruikt een code voor 7.50 korting. Je betaalt dan 112.50. Stuurt u één product retour dan ontvangt u van V&D een bedrag van 37.50 terug (namelijk 40.- min de 2.50 korting die aan dat product is toegekend).

    Voorbeeld 2 Je bestelt in één order vier producten, voor: 10.-; 20.-; 30.- en 40.-. Het totaal is dan 100.-. Stel je gebruikt een code voor 10.- korting. We verdelen die procentueel over de producten. Stuurt u het product van 20.- retour dan houden we daar 2.- op in, namelijk 20/100) x 10.-; stuur je het product van 40.- retour dan houden we daar 4.- op in, namelijk (40/100) x 10.-. In deze voorbeelden storten wij dus 18.- of 36.- terug op je rekening. Op de producten die je behoudt, profiteer je dus gewoon van de daaraan toegekende korting.