Mijn product is defect of beschadigd

Vervelend dat er iets niet in orde is met uw product. Bestellingen via VD.nl worden geleverd door een van de partners, waarmee we samenwerken om u een zo breed en relavant mogelijk aanbod te presenteren. Is er iets mis met een product dan is deze leverancier ook de aangewezen partij die u het beste kan helpen. Informatie van onze partners vindt u in uw V&D account bij uw bestelling.

Log in, ga naar 'Mijn bestellingen' / 'Bestelling bekijken' en klik naast het betreffende artikel op 'Garantie & reparatie'. Op de 'Partner-pagina' die verschijnt leest u hoe u direct contact opneemt met de partner die u het product heeft verkocht en geleverd. En welke voorwaarden er gelden over garantie, retourneren en reparatie.

Twijfelt u, of wilt u advies? Neem gerust contact op met de klantenservice van V&D.




Welke garantie geldt voor mijn producten?

Elke Partner van V&D garandeert dat een product dat u via VD.nl koopt en thuis ontvangt in goede staat is en blijft functioneren bij normaal gebruik. Zo is dat omschreven in de wettelijke garantie. Functioneert uw product binnen de garantieperidoe niet goed en beoordeelt onze leveringspartner uw klacht als gegrond, dan biedt hij u zo spoedig mogelijk een gepaste oplossing. Dat kan zijn reparatie, een nieuw product of (gedeeltelijk) uw geld terug, afhankelijk van het soort product. De contactgevens van de partner vindt u via uw bestelling in uw V&D account (zie boven). Omdat u met deze partner een koopovereenkomst hebt afgesloten, is dit de aangewezen partij om u te helpen.

Extra fabrieksgarantie
De meeste fabrikanten bieden bovenop de wettelijke garantie een extra fabrieksgarantie. Soms dient u deze aan te vragen, in andere gevallen geldt uw aankoopbevestiging als garantiebewijs. In de instructies bij uw product leest u hoe u het correct gebruikt en onderhoudt. U vindt er tevens of er sprake is van fabrieksgarantie en onder welke voorwaarden. TIP: controleer of de fabrikant wil dat u een product aanmeldt voor garantie (digitaal of via een garantiekaart); mogelijk komt u daarmee meteen in aanmerking voor een langere (fabrieks)garantietermijn.




Geschillencommissie

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.