Vervelend dat er iets niet in orde is met het product. V&D
levert bestellingen uit via één of meerdere leveringspartners. Daarmee
presenteren wij je een zo breed en aantrekkelijk mogelijk aanbod.
Is er iets mis met een product dan is deze leverancier de aangewezen
partij die je het beste kan helpen. Informatie van onze partners vind
je in je V&D account bij de bestelling.
Log in, ga naar 'Mijn bestellingen' / 'Bestelling bekijken' en klik
naast het betreffende artikel op 'Garantie & reparatie'. Op de
'Partner-pagina' die verschijnt lees je hoe je direct contact
opneemt met de partner die je het product heeft verkocht en
geleverd. En welke voorwaarden er gelden m.b.t. garantie, retourneren en
reparatie.
Heb je besteld zonder account? Dan bereik je de partnerpagina
via het openklap-menu in de paragraaf
Een artikel retour sturen. Welke partner het product leverde, vind je terug in onze e-mails
met de bevestiging van je bestelling of van de verzending ervan.
Twijfel je, of wil je advies? Neem gerust contact op met de
klantenservice van V&D. Sluit bij je e-mail behalve een omschrijving een of meer
fotootjes bij die duidelijk maken wat er mis is met het product; doe dit
ook als je rechtstreeks in contact treedt met de leveringspartner.
Dat werkt wel zo snel.
V&D en elke Partner van V&D garandeert dat een product dat je via VD.nl koopt in goede staat is en blijft functioneren bij normaal gebruik. Dit is de wettelijke garantie. Functioneert het product niet goed, dan bieden wij (eventueel in overleg met de leveringspartner) een gepaste oplossing. Dat kan zijn reparatie, een nieuw product of (gedeeltelijk) je geld terug, afhankelijk van het soort product. De contactgegevens van de partner vind je via de bestelling in je V&D account (zie boven).
Extra fabrieksgarantie
De meeste fabrikanten bieden bovenop de wettelijke garantie een extra
fabrieksgarantie. Soms dien je deze aan te vragen, in andere
gevallen geldt je aankoopbevestiging als garantiebewijs. In de
instructies bij je product lees je hoe je het correct gebruikt en
onderhoudt. Je vindt er tevens of er sprake is van fabrieksgarantie
en onder welke voorwaarden. TIP: controleer of de fabrikant wil dat je
een product aanmeldt voor garantie (digitaal of via een garantiekaart);
mogelijk kom je daarmee meteen in aanmerking voor een langere
(fabrieks)garantietermijn.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.