Veelgestelde Vragen > Ruilen en retourneren

Wat als ik ontevreden ben over een product?

Kan ik een artikel retourneren?

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Naar welk adres kan ik boeken retour sturen?

Betaal ik verzendkosten als ik iets retourneer?

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling retour te sturen?

Ik heb een retourmelding gemaakt, maar mijn artikel is niet opgehaald, wat nu?

Kan ik een artikel ook op een ander adres laten ophalen?

Kan ik een geplaatste bestelling nog annuleren?

Wat is het voordeel van retourneren via een Kiala Punt?

 

Wat als ik ontevreden ben over een product?
Ons streven bij V&D is dat je tevreden bent met alles wat je koopt. Mocht een artikel onverhoopt niet aan je verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heb je een klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We helpen je graag en staan altijd voor je klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen!

 

Je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier, of telefonisch: 0900 – 235 83 63 (€0,18 cent per minuut met een maximum van €9.- per gesprek) op maandag t/m vrijdag van 9.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.30 tot 18.00 uur.

 

Kan ik een artikel retourneren?
Een besteld artikel ruilen of retourneren is geen enkel probleem en het kan nog gratis ook. Gewoon bij een V&D bij jou in de buurt. Klik hier voor de dichtstbijzijnde V&D vestiging.
Voor artikelen die zijn besteld op vd.nl gelden dezelfde voorwaarden als voor artikelen die in de winkel zijn gekocht:

  • Binnen 30 dagen na aankoop (voor een online bestelling geldt de leverdatum als aankoopdatum);
  • Met de originele kassabon (voor een online bestelling kun je retourneren met het retourformulier);
  • De originele kaartjes en labels zijn nog aan het artikel bevestigd;
  • Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen of beschadigd;
  • Het artikel zit, indien redelijkerwijs mogelijk, nog in de originele productverpakking;
    CD’s, DVD’s en computerspellen kunnen alleen geretourneerd worden indien ze verzegeld zijn of nog in hun originele, ongeopende plasticfolie verpakking zitten;
  • Uit hygiënisch oogpunt worden enkele artikelen zoals kussens, dekbedden en oorbellen niet retour genomen, tenzij deze verzegeld zijn of de verpakking van de artikelen zichtbaar niet open is geweest;
  • Panty’s kunnen niet geretourneerd worden;
  • Cadeaukaarten kunnen niet geretourneerd worden;
  • Telefoonkaarten kunnen niet geretourneerd worden.

Artikelen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geruild of geretourneerd. Indien je een online bestelling retourneert, die niet aan bovengenoemde voorwaarden voldoet, wordt deze weer naar je teruggestuurd.

 

Hoe kan ik een bestelling retourneren?
Hiervoor zijn drie mogelijkheden:

  • Je kunt het artikel gratis retourneren in een V&D bij jou in de buurt.
  • Je kunt het artikel ook zelf afleveren bij een Kiala Punt bij jou in de buurt. Vul daarbij het retourformulier (dat je bij aflevering hebt ontvangen) volledig in. De retourkosten bedragen €2.95. Deze kosten hoef je niet ter plekke te voldoen, maar worden ingehouden op het bedrag dat op je rekening wordt teruggestort.
  • Je kunt je bestelling ook thuis op laten halen door Selektvracht. Vul hier het formulier in om een retourafspraak te maken of bel de klantenservice op 0900 – 235 83 63 (€0,18 cent per minuut met een maximum van €9.- per gesprek) op maandag t/m vrijdag van 9.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.30 tot 18.00 uur. Selektvracht komt het pakket ophalen op het door jou opgegeven adres en tijdstip. Ook bij deze mogelijkheid betaal je €2.95 retourkosten. Deze kosten hoef je niet ter plekke te voldoen, maar worden ingehouden op het bedrag dat op je rekening wordt teruggestort. Vergeet niet het retourformulier volledig in te vullen dat je bij aflevering hebt ontvangen.
  • ¿

Boekenbestelling
Voor boeken geldt een afwijkende retourprocedure. Boeken kun je alleen terugsturen of zelf retourneren bij een V&D vestiging. Je kunt ze dus niet laten ophalen of afleveren bij een Kiala Punt zoals dat bij een bestelling zonder boeken wel kan.

 

Grote artikelen
Als je artikelen groter dan 180 cm wilt retourneren (zoals bijv. een fiets, bank, speeltafel, buitenspeelgoed of tuinaccessoire), kun je een afspraak maken via het contactformulier. Kies als onderwerp 'Ruilen & Retourneren'. Vermeld hierbij je ordernummer en reden van retour. Onze transporteur neemt per e-mail contact met je op om een ophaaldatum af te spreken.

 

Naar welk adres kan ik boeken retour sturen?
De boeken kun je, uiteraard netjes verpakt, terug sturen naar V&D:

 

V&D Retouren
Antwoordnummer 10076
5140 VB Waalwijk

 

Vergeet niet om de originele factuur bij de zending in te sluiten en op de voorzijde te vermelden waarom je de zending retour stuurt. Als bewijs van ontvangst kun je nog altijd de e-mail bewaren met de orderinformatie. Na ontvangst zal V&D zo spoedig mogelijk het bestelbedrag overmaken naar je rekening. Wil je ook andere artikelen dan boeken terugsturen, houdt er dan rekenining mee dat je deze naar hetzelfde adres kunt sturen. Vergeet dan niet om ook het retourformulier van de overige artikelen mee te sturen. De bezorgkosten worden niet vergoed. Breng je de boeken zelf naar een V&D vestiging, neem dan ook de originele factuur mee. Breng je niet alleen boeken terug, maar ook andere artikelen, dan heb je ook het retourformulier van de overige artikelen nodig.

 

Betaal ik verzendkosten als ik iets retourneer?
Als je een artikel retourneert in één van onze winkels, is dat altijd gratis. Klik hier voor de dichtstbijzijnde V&D vestiging.

 

Wanneer je een zending afgeeft bij een Kiala Punt of thuis op laat halen via de klantenservice, bedragen de retourkosten €2.95. Deze kosten hoef je niet ter plekke te voldoen, maar worden ingehouden op het bedrag dat op je rekening wordt teruggestort.

 

Boekenbestelling                                          
Wanneer je een boekenbestelling retourneert naar het gratis antwoordnummer van V&D Retouren, betaal je geen kosten voor de verzending. Er wordt wel €2.95 in rekening gebracht voor het verwerken van de retour.

 

Foute levering
Mocht je een defect of beschadigd artikel hebben ontvangen, of een ander artikel dan je had besteld, kun je dit retourneren naar de webshop. Je ontvangt dan het aankoopbedrag retour en er worden geen retourkosten ingehouden. Als je de complete bestelling terugstuurt, worden ook je verzendkosten teruggestort.

 

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling retour te sturen?
Zodra je bestelling is ontvangen door de webshop, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Het verschuldigde bedrag, minus de verzendkosten, zal V&D zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen) op je bank-  of girorekening terugstorten. In het geval van een creditcardbetaling, wordt het bedrag door V&D gecrediteerd.

 

Ik heb een retourmelding gemaakt, maar mijn artikel is niet opgehaald, wat nu?
V&D probeert 2 keer om de bestelling op te halen op het door jou aangegeven adres. De eerste poging is op het afgesproken dagdeel. Ben je op dat moment niet aanwezig, dan proberen we het de volgende dag nogmaals op hetzelfde dagdeel. Is die dag een vrijdag, dan halen we het artikel op in de middag. Is het een zaterdag, dan halen we het ’s ochtends op. Op maandag worden er geen retourzendingen opgehaald.

 

Was je ook de 2e poging niet thuis, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 0900 – 235 83 63 (€0,18 cent per minuut met een maximum van 9 euro per gesprek) op maandag t/m vrijdag van 9.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.30 tot 18.00 uur.

 

Kan ik een artikel ook op een ander adres laten ophalen?
Ja, dit is mogelijk. Vul hier het formulier in om een retourafspraak te maken of bel de klantenservice op 0900 – 235 83 63 (€0,18 cent per minuut met een maximum van €9.- per gesprek) op maandag t/m vrijdag van 9.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.30 tot 18.00 uur. Selektvracht komt het pakket ophalen op het door jou opgegeven adres en tijdstip. Bij deze retourmogelijkheid betaal je €2.95 retourkosten. Deze kosten hoef je niet ter plekke te voldoen, maar worden ingehouden op het bedrag dat op je rekening wordt teruggestort. Vergeet niet het retourformulier volledig in te vullen dat je bij aflevering hebt ontvangen.

 

Kan ik een geplaatste bestelling nog annuleren?
Dat is niet mogelijk. Tijdens het online betaalproces krijg je het verzoek om je akkoord te geven voor een betaling aan V&D. Nadat je dit hebt gedaan, is je bestelling een feit en kan deze niet meer worden geannuleerd. Je kunt het pakket wel weigeren, wanneer dit wordt afgeleverd. Het pakket wordt dan retour gestuurd naar de webshop. Je ontvangt automatisch de aankoopwaarde (minus de retourkosten) terug op je rekening.

 

Wanneer je ervoor hebt gekozen om je bestelling op te halen in de winkel of bij een Kiala Punt, wordt de zending retour gestuurd naar de webshop wanneer je deze binnen 14 dagen niet hebt opgehaald. Ook dan wordt de aankoopwaarde (minus de retourkosten) automatisch teruggestort op je rekening.

 

Wat is het voordeel van retourneren via een Kiala Punt?
Je bepaalt bij deze mogelijkheid zelf wanneer je een artikel retourneert (mits binnen 30 dagen na levering). Er zijn momenteel bijna 400 Kiala Punten in heel Nederland, dus er is er altijd een bij jou in de buurt. Klik hier om het dichtstbijzijnde Kiala Punt te vinden en voor informatie over de openingstijden.